Jännä nähdä, miten kauan kestää, että ihmiset löytävät tänne, jos löytävät. Pitäisi linkittää tuo vieraskirja jotenkin tähän yhteyteen, kun en yhtään tykkää tuosta kommentointijutusta. (vink vink) Poistan mokoman heti, kun vuodatus.net vain sellaisen mahdollisuuden tarjoaa.

Olin tänään seminaarissa. Koko istunto meni jotenkin ihan käsiksi. Olin väsynyt, koska tein myöhään yöhön (jonnekin vähän vaille neljään asti) sitä kirottua projektiraporttia, jota en saanut lähellekään valmista. Kirjoitin todella huonoa englantia enkä edes yrittänyt sanoa asioita hienostuneemmin. Harmittaa, kun en osaa ajatella englanniksi. Koko kurssi jää ihan pintapuoliseksi hivelyksi, kun en pääse analyysiin käsiksi.

No, muut siellä sitten esittelivät 20-30-sivuisia papereitaan, ja kun lopulta tuli minun vuoroni kertoa jotain muutaman sivun rykäisystäni, aloin vain kiukutella ja valittaa, etten osaa englantia. Sitten aloin itkeä. En tiedä, mikä siinäkin sitten oli. Opettajat puhuivat minulle lähinnä säälivästi, mikä oli aika huvittavaa. Työni oli kuulemma olosuhteisiin nähden hyvä, ja kovasti ne kehuivat, kun olin niin ylittänyt kielen tuottamat vaikeudet. Eihän tuo nyt ihan koko totuus ole: puhun englantia oikeastaan hyvin seminaariryhmän keskiarvoon nähden, jos vain olen saanut riittävän annoksen kahvia. Ehkä kirjoittaminenkin sujuisi, jos yrittäisin vähän enemmän. En vain halua.

Ostin pitkästä aikaa cd:n. En edes muista, milloin olisin viimeksi ostanut jonkun muun kuin CMX:n tai YUP:n levyn. Nyt kuitenkin laitoin rahani Yön uusimpaan lohkaisuun. En ole edes kertonut Mikolle, mutta tuo Pettävällä jäällä -biisi saa jotenkin uskomaan siihen, että tästä voisi tulla jotain.

Tiistaina lähdetään uintileirille Espanjaan, Calellaan. En oikein tiedä, pitäisikö olla innoissaan vai ahdistunut. Tottumus vetää jälkimmäisen puoleen.