Käsittämätöntä. En oikein tiedä, miten tähän vanhenemisriittiin pitäisi suhtautua. En oikein osaa iloita onnitteluista. Tuntuu absurdilta ajatella, että muka olen 25-vuotias. Ei tunnu yhtään siltä. Näin vanhan ei kai enää kuuluisi harrastaa uintia eikä muutenkaan elää kuin pellossa, mutta eikös niistä säännön vahvistavista poikkeuksistakin ole joku sanonta.

Puoliltapäivin olin hierojalla, minkä jälkeen suuntasin Ruissaloon kolmen uimarin kanssa ottamaan aurinkoa ja pelaamaan lentopalloa. Oli ihan jees, vaikka hetkittäin epäilinkin tulleeni kutsutuksi joko säälistä tai autoni takia. Ei se mitään.

Harkoissa oli tosi lyhyt uintiosuus, jonka jälkeen menimme pelaamaan "vesipalloa" hyppyaltaaseen. Olin lähinnä maalissa, koska kentällä ei voi tehdä mitään. Ei tuollainen uintiryhmän kanssa pallon perässä uiminen oikein innosta, kun kukaan ei tajua lajista oikein mitään. Kaikki sinkoilevat vain pallon perässä, käyttävät yhtä aikaa kahta kättä eivätkä pelaa joukkueena. Yritin jossain vaiheessa vihjata, että voisi olla hyvä idea, jos kaikki uisivat puolustukseen ja hyökkäykseen mukaan, mutta ei siitä ollut apua. No, ymmärrettävää. Ei voi moittia.

Reenien jälkeen olin hallin pihalla just lähdössä kämpille, kun Mikko soitti. Kysyin, pitäisikö käydä kaupassa, kun kerran mitään ruokaa ei kaapeissa ole. Mikko totesi vain salaperäisesti, että ei varmaan tarvitse käydä. Oletin tietysti, että täällä olisi jotain ruokaa ja herkkuja valmiina viime vuoden tapaan. Turhaan oletin. Kun pääsin kämpille, Mikko ilmoitti ottavansa auton ja lähtevänsä etsimään minulle synttärilahjaa. Olen pettynyt.

Eilen oli taas cup-uinnit. Uin pitkällä radalla 200 vaparia 2.28,8. Tosi hyvä aika! Olen uinut vain kerran elämässäni kovempaa pitkällä.